I tre døgn har vi nu klaret os med under ti liter ferskvand. Nu skal vi i havn, have fyldt ferskvand på tanken, og identificeret lækagen. Fra vores svajeplads og ind til Stubbekøbing havn er der 5 sømil. Vi skal også have toppet op med strøm, proviant og vand.
I Stubbekøbig havn bliver man modtaget af havneassistenten der på sin cykel kommer ud på broen og hjælper med fortøjningerne. Broen vi lægger til ved er af nyere dato. Det er store brede pladser, og der er godt fyldt op.
Nu skal lækagen, vi opdagede for tre dage siden, findes. Vi fylder 10-20 liter vand på tanken,åbner op indtil motorrummet hvor trykvandspumpen findes og tænder for strømmen. Der høres med det sammen en kraftig plasken af vand inde i motorrummet. Et kik viser at det er slangen der føre koldt vand ud til varmtvandsbeholderen der er utæt. Den har revet sig løs, og ligger ovenpå skrueakslen, hvor den er blevet slidt igennem og er blevet utæt. Det må være den megen bevægelse af Letitia der har gjort det muligt at slangen har revet sig løs, og den er så faldet ned på skrueakslen. Heldigvis kan slangen kortes af, og monteres grundigt så den ikke kan rive sig løs igen.
Stubbekøbing havn har gode faciliteter. Gode pladser. Strøm og vand er inkluderet i prisen. Og havnen er velbeskyttet. Stubbekøbing by ligger tæt på havnen og med gode provianterings muligheder. Men byen har ikke meget liv. Hovedgaden har mange tomme butikker, og der er næsten ingen på gaden.